Onze website maakt gebruik van cookies. Door deze te gebruiken gaat u hiermee akkoord. Lees meer Sluiten
0

De comfortabele wachtruimte

Wanneer uw klanten bij ontvangst plaats nemen in een wachtruimte, dan heeft u liever niet het gevoel dat ze bij de tandarts zijn. Koude houten stoeltjes, witte muren en in de hoek een ruimte voor de kinderen. U wilt dat uw klanten zich welkom voelen en dat doet u door ze in een warme, mooi ingerichte ruimte te ontvangen. Biedt uw klanten een comfortabele zitgelegenheid aan en geef ze iets om tijdens het wachten niet verveeld te raken. Als ze dan aan de beurt zijn, zullen ze met een positief beeld met u in gesprek gaan. En dat maakt uw werk makkelijker.

U straalt uit wat u laat zien

In de tijd dat uw klanten zitten te wachten, creëren zij zich al een beeld van uw bedrijf door de sfeer die ze proeven in zich op te nemen. Het interieur is daarom ook bepalend voor de sfeer en de uitstraling die uw klanten met uw bedrijf associëren. De eerste stap vindt plaats bij binnenkomst, waar het voor uw klanten prettig is als zij hun jas op kunnen hangen. Een garderoberek, of een kapstok met voldoende haken is uw eerste geste naar uw klanten. Mochten ze persoonlijke eigendommen moeten achterlaten in de wachtruimte, kies dan voor een lockerkast, in bijvoorbeeld strak wit, of juist in een opvallende kleur. De kleuren in uw wachtruimte en als het mogelijk is, de natuurlijke lichtinval, geven uw klanten een vertrouwd gevoel en maakt het ook minder vervelend dat ze een poosje moeten wachten. Een aantal comfortabele stoelen doen het een stuk beter dan een paar aan de wand gemonteerde plastic klapstoeltjes. Een koffiezetapparaat of een waterkoeler kan een geweldige toevoeging zijn aan uw wachtkamer. Zo geeft u uw klanten het gevoel dat u écht om ze geeft.

Zorg dat uw klanten zich niet gaan vervelen

Nadat uw klanten zijn gesetteld, is het natuurlijk belangrijk dat ze het beeld van uw bedrijf opdoen dat u zelf wilt uitstralen. Houd daarom de sfeer goed en de moraal hoog door ervoor te zorgen dat uw klanten zich niet gaan vervelen. In een folderkast kunt u voor uw bedrijf of uw branche relevante bladen, folders en tijdschriften plaatsen. Natuurlijk moet u wel zorgen dat deze collectie up-to-date blijft, en niet dat uw klant de laatst uitgegeven Top Santé van maart 2008 zit te lezen. Als u folders wilt meegeven aan uw klanten, kunt u ervoor kiezen om een tijdschriftenrek te kopen met een afsluitbare onderkant. Daar kunt u nieuwe en extra folders bewaren, zo zit u nooit met lege handen! De kasten zijn in wit, lichtgrijs en zwart beschikbaar. Kies voor een kleur die past bij de rest van uw interieur.